Veelgestelde vragen

/Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen 2017-04-11T16:39:35+00:00
Kan mijn oude energieleverancier na de overstapdatum nog termijnbedragen in rekening brengen? 2017-05-18T15:12:42+00:00

Stel u bent overgestapt naar een nieuwe energieleverancier. Op de overstapdatum krijgt uw oude energieleverancier bericht van uw overstap. Vanaf dat moment moet uw voorgaande energieleverancier stoppen met het versturen van termijnbedragen. Dus dan ontvangt u alleen termijnbedragen van uw nieuwe energieleverancier. Maar het komt nog wel eens voor dat uw oude energieleverancier in uw overstapmaand toch nog een termijnbedrag verstuurd. Dit heeft te maken met het feit dat het bericht van uw overstap en het versturen van de energienota langs elkaar heen zijn gegaan. Energiebedrijven hebben tijd nodig om de overstap te verwerken en de administratie zodoende aan te passen.

Lees meer hierover op de website van Consuwijzer

Hoe zeg ik mijn energiecontract bij DGB Energie op? 2017-04-11T17:05:25+00:00

Het contract met DGB Energie kan op elk gewenst moment opgezegd worden.
Het contract met DGB Energie moet altijd schriftelijk worden opgezegd door de afnemer.
Een contract voor onbepaalde tijd kan te allen tijde opgezegd worden. Hierbij dient de afnemer een opzegtermijn van 30 kalenderdagen aan te houden.
Een contract voor bepaalde tijd kan te allen tijde opgezegd worden, maar uiterlijk 30 kalenderdagen voor het einde van de looptijd.

Wanneer het contract voor bepaalde tijd ten einde loopt en DGB Energie geen opzegging van het contract heeft ontvangen, zal DGB Energie een verlengingsvoorstel met de dan geldende tarieven aanbieden aan de afnemer.
Wanneer een contract voor bepaalde tijd voortijdig wordt opgezegd, dan brengt DGB Energie hiervoor een opzegvergoeding in rekening.

Bekijk hier de hoogte van de opzegvergoeding.

 

Zakelijk energiecontract bij DGB Energie? 2017-04-28T16:35:36+00:00

U vraagt zich af of u bij ons ook een zakelijk energiecontract kunt afsluiten?

Jazeker kan dat. DGB Energie is een organisatie die zich juist toespitst op de zakelijke (MKB) markt.

Kijk maar eens op onze pagina: Energie Zakelijk

 

Hoe stap ik over naar DGB Energie? 2017-04-11T15:54:09+00:00

DGB Energie zorgt ervoor dat u probleemloos kunt overstappen door onze overstapservice.

Via de hoofdpagina van uw desbetreffende sector kunt u direct een voor u passend product uitkiezen en u daarvoor in een paar simpele stappen aanmelden.

Overstappen naar DGB Energie: zelf mijn huidige leverancier opzeggen? 2017-04-28T16:08:24+00:00

DGB heeft een unieke overstapservice. Wij zeggen uw huidige leverancier op en zorgen ervoor dat uw overstap probleemloos verloopt. U hoeft zich dus geen zorgen te maken dat u zonder stroom of gas komt te zitten. Bovendien heeft u ook geen administratieve rompslomp.

Hoe geef ik een klacht of suggestie door? 2017-02-21T08:33:21+00:00

DGB Energie vindt de mening van haar klanten belangrijk. DGB Energie gebruikt deze informatie om waar nodig te verbeteren. DGB Energie neemt uw klachten en / of suggesties serieus.

Vul het formulier in

 

Hoe kan ik mij aanmelden voor “MijnPortaal”? 2017-04-24T15:49:04+00:00

Heeft u nog geen inloggegevens van DGB Energie ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Alle contactgegevens van onze klantenservice zijn onderaan deze pagina terug te vinden.

Hoe geef ik een verhuizing door? 2017-04-28T15:36:38+00:00

Gaat u verhuizen?

Uw energiecontract verhuist met u mee! Zo blijft u profiteren van voordelige energietarieven en uitstekende service. Geef uw verhuizing altijd minimaal vier weken van tevoren aan DGB Energie door. Dan zorgt DGB Energie ervoor dat uw verhuizing, inclusief uw meterstanden door DGB Energie en door uw netbeheerder op de juiste manier verwerkt worden.

Geef uw verhuizing door aan onze klantenservice, dat kan op verschillende manieren.

Hoe geef ik mijn meterstanden door? 2017-04-11T17:01:36+00:00

Heeft u een meterstandenkaartje van DGB Energie ontvangen? Geef uw standen eenvoudig door via “MijnPortaal”.

Nog geen “MijnPortaal”? Geef uw meterstanden dan door aan onze klantenservice.

Hoe wijzig ik mijn contactgegevens? 2017-04-28T15:52:39+00:00

Geef de wijzigingen door aan onze klantenservice, zij zorgen ervoor dat uw wijzigingen correct verwerkt worden.

Alle contactgegevens van onze klantenservice zijn onderaan deze pagina terug te vinden.

Wanneer incasseert DGB Energie het maandelijkse voorschot? 2017-04-11T16:57:45+00:00

De incasso van het maandelijkse voorschot is standaard elke 22e van de maand voorafgaande aan de maand van levering. Hoe zit het dan met de eerste maand van levering? In veel gevallen incasseert DGB Energie dan twee keer.

Voorbeeld

Stel DGB Energie start bij u vanaf 08-03-2017 met de levering van gas en elektra. Wij incasseren dan in maart het voorschot van de maand maart en de 22e van de maand maart gaan wij incasseren voor de maand april. Wij incasseren immers voorafgaand aan de maand van levering. Daarna incasseren wij vervolgens één keer per maand.

Let op: het voorschot van gas en elektra berekenen en incasseren wij apart. Op uw bankafschrift staat vermeld voor welk product de afschrijving betreft. Ook wordt de BTW apart op het afschrift benoemd. Dit is makkelijker voor u om in de administratie te verwerken.

Ik wil klant bij jullie worden, hoe moet ik dit aanpakken? 2017-04-11T17:01:06+00:00

U kunt een offerteaanvraag bij ons plaatsen door het antwoordformulier op deze site in te vullen. U wordt dan zo spoedig mogelijk terug gebeld. Uiteraard kunt u ook rechtstreeks contact met ons opnemen op nummer 0523-683339, keuze 1 en 1.

Levert DGB Energie 100% groene stroom? 2017-05-03T09:38:27+00:00

Ja, bij DGB Energie ontvangt u enkel 100% groene stroom, zonder extra opslag. Bekijk ons stroometiket voor de volledige samenstelling van deze hernieuwbare energie.

Wat is het verschil tussen het hoog- en laagtarief en het enkeltarief? 2017-04-28T15:49:39+00:00

Wanneer u het hoog- en laagtarief heeft, dan betaalt u doordeweeks van 7.00 tot en met 23.00 uur het hoogtarief. Van 23.00 tot en met 7.00 uur, gedurende het gehele weekend én op feestdagen, betaalt u het laagtarief. Indien u wordt afgerekend op enkeltarief, dan betaalt u altijd hetzelfde tarief, het zogenoemde enkeltarief.

Bent u benieuwd welk tarief voor ú voordeliger is, neem dan contact op op nummer 0523-683339. Klanten met een dubbele meter die toch met enkeltarief afgerekend willen worden kunnen dit per email of telefonisch doorgeven.

Wat zijn jullie tarieven? 2017-04-11T17:01:14+00:00

DGB Energie werkt met weektarieven. Neem voor de meest actuele tarieven contact op met DGB Energie op nummer 0523-683339, keuze 1 en 1.

Waarvoor betaal ik netwerkkosten? 2017-04-11T17:03:03+00:00

Netwerkkosten worden gerekend voor het transport van de energie. Dit is dus een bedrag dat u betaalt voor het transport vanuit de opwekking van de energie, tot het stopcontact of de boiler bij u thuis. De netbeheerder is, anders dan de energieleverancier, per regio vastgesteld. U kunt, in dezelfde regio, dus ook niet overstappen naar een andere netbeheerder.

Wat moet ik doen als ik een nieuwe meter krijg? 2017-04-11T17:03:56+00:00

Bij een nieuwe meter zijn er 2 opties:

  1. De oude meter komt te vervallen: in dit geval neemt u het contract van de oude meter over op de nieuwe meter. Hier gelden dus dezelfde voorwaarden als bij een verhuizing; de tarieven en de looptijd blijven hetzelfde. Omdat u een nieuwe EAN-code krijgt, dient u wel een nieuw contract in te vullen.
  2. Er komt een extra meter, er komt dus geen meter te vervallen: In dit geval dient er een nieuw contract te worden afgesloten. Er gelden dus andere tarieven en mogelijk een andere looptijd dan de ‘oude’ meter.
Moet groene stroom uit Nederland komen? 2017-05-03T09:34:07+00:00

Groene stroom wil zeggen dat het is opgewekt uit duurzame bronnen zoals zon, wind, waterkracht en biomassa. Alle stroom wordt geleverd via hetzelfde netwerk. Echter door groene stroom af te nemen heeft u de zekerheid dat uw stroom is opgewekt uit duurzame bronnen. Maar er is nog wel sprake van een verschil of groene stroom duurzaam opgewekt is in Nederland of in het buitenland. Door middel van GvO’s (Garantie van Oorsprong) wordt de duurzaam opgewekte stroom in het buitenland gegarandeerd of bewezen. Het is niet verplicht dat de groene stroom alleen uit Nederland moet komen.

Kom meer te weten over de samenstelling van onze 100% groene stroom via het stroometiket.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij DGB Energie? 2017-04-11T17:04:27+00:00

Bij DGB Energie betaalt u via automatische incasso. Automatische incassodatum voor de voorschotten is standaard elke 22ste van de maand voorafgaande aan de maand van levering. Zo maakt DGB Energie geen onnodige kosten en kunnen wij uw tarieven zo laag mogelijk houden.

Wilt u niet via automatische incasso betalen? dan kunt u een contante betaling doen uiterlijk op de eerste dag van de maand van levering op ons kantoor aan de Lange Spruit 1a in Hardenberg.

Ik wil mijn voorschot wijzigen, hoe moet dit? 2017-04-11T17:01:45+00:00

Het kan zijn dat uw verbruik anders wordt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren doordat u uitbreiding krijgt of dat uw stal, wegens welke reden dan ook, (tijdelijk) leeg staat. In dit geval is het verstandig een voorschotwijziging door te geven. Hierdoor komt u niet voor verrassingen te staan bij de jaarnota. U kunt uw voorschot eenvoudig aanpassen door contact op te nemen op nummer 0523-683339, keuze 1 en 2.

Wat is het verschil tussen vaste en variabele tarieven? 2017-04-28T15:50:33+00:00

Vaste tarieven blijven gedurende de looptijd van het contract gelijk. De tarieven worden dus niet gewijzigd gedurende de looptijd van het contract.
Variabele tarieven wijzigen 2 keer per jaar, 1 januari en 1 juli. De tarieven worden aangepast naar gelang de markt.

Informatievoorziening en gedragscodes 2017-04-11T17:05:35+00:00

Er zijn verschillende relevante gedragscodes voor energieleveranciers.

Hieronder vindt u de drie belangrijkste gedragscodes voor energieleveranciers:

  1. Gedragscode consumenten en energieleverancier
    Energieleveranciers willen bijdragen aan het vertrouwen van consumenten in de vrije energiemarkt. Daarom heeft Energie-Nederland de Gedragscode Consument en Energieleverancier opgesteld.
  2. Gedragscode leveranciers slimme meters
    De gedragscode geeft met name aan hoe leveranciers omgaan met persoonlijke meetgegevens over het gas- en elektriciteitsverbruik van consumenten.
  3. Verklaring naleving gedragscode voor Leveranciers
    DGB Energie legt door middel van deze verklaring verantwoording af omtrent het uitlezen van meterstanden.

Tevens heeft Autoriteit Consument & Markt de regeling “Informatievoorziening op de consumentenmarkt voor energie” opgesteld waaraan energieleveranciers zich dienen te houden.

Meer informatie kunt u ook vinden op de website van de consuwijzer.

 

Hoe werkt de energiemarkt? 2017-04-28T15:51:26+00:00

De energiemarkt zit behoorlijk ingewikkeld in elkaar en is constant in beweging. Dit komt mede omdat veel factoren invloed hebben op de leveringstarieven voor energie. DGB Energie bepaalt wekelijks de tarieven voor zowel gas als elektriciteit. Daardoor heeft u bij ons altijd marktconforme tarieven. Wij werken enkel met vaste contracten voor 1, 2 of 3 jaar waardoor u beschermd bent tegen eventuele prijsstijgingen.

Factoren die het gas- en elektriciteitstarief beïnvloeden:

De olieprijs

In Nederland werken veel energiecentrales op gas. De prijs van aardgas is in Nederland gekoppeld aan de prijs van olie. Zodra de olieprijs stijgt, dan stijgen de gastarieven ook mee.

De kolenprijs

Stijging of daling van de kolenprijs is sterk afhankelijk van de vraag naar en het aanbod van kolen.

Uw regio

De prijs die u als klant betaalt voor gas is afhankelijk van de regio waar u woont. De toeslag per kubieke meter, die wordt berekend op de gasprijs, is afhankelijk van de regio.

Maar ook zijn trends en ontwikkelingen in de energiemarkt van invloed op de energietarieven.

Hoe werkt een slimme meter? 2017-04-28T15:51:51+00:00

Uw netbeheerder leest de meterstanden van de slimme meter met uw toestemming op afstand uit. Deze zijn dan ook beschikbaar voor uw energieleverancier. Hierdoor is het niet meer nodig om jaarlijks de meterstanden door te geven. Wanneer u energie terug levert aan uw netbeheerder, registreert de meter ook de terug geleverde energie uit bijvoorbeeld zonnepanelen.

Lees meer over de slimme meter.

Hoe ontstaat energie uit biomassa? 2017-04-11T16:59:37+00:00

Energie uit biomassa wordt bio-energie genoemd. Door middel van de omzetting van organische grondstoffen ontstaat duurzame energie. Namelijk elektriciteit en warmte. De energie uit biomassa wordt opgewekt door verbranding, vergassing of vergisting van organische materialen. De opwekking geschiedt onder meer in elektriciteitscentrales, afvalverbrandingsinstallaties en vergistingsinstallaties bij onder andere agrarische bedrijven.

Bio-energie

Bio-energie wordt gezien als ‘groene’ energie omdat de bron duurzaam is. De reden hiervoor is omdat biomassa niet op raakt, in tegenstelling tot fossiele brandstoffen. Bioverwerking Anerveen is een van onze leveranciers van energie uit Bio-massa.

Is een slimme meter verplicht? 2017-04-11T16:58:22+00:00

Een slimme meter is niet verplicht. U heeft namelijk het recht om een slimme meter te weigeren. Dan blijft uw oude gasmeter en elektriciteitsmeter van toepassing. Echter is het dan niet mogelijk om tweemaandelijkse kosten- en verbruiksoverzichten te ontvangen. Daarnaast moet u zelf de meterstanden doorgeven aan het energiebedrijf voor de jaarafrekening, bij verhuizing of bij overstappen naar een andere energieleverancier. Lees meer over de slimme meter.

Wat is groene stroom? 2017-04-28T15:50:55+00:00

Het opschalen van hernieuwbare energieopwekking vormt een belangrijke pijler in het energie akkoord, die door het kabinet wordt nagestreefd. Dit vraagt om een intensieve inzet van verschillende bronnen voor het opwekken van hernieuwbare energie. Een ander woord voor het hernieuwbare energieopwekking is duurzame energie. Duurzame energie wil zeggen: energie uit natuurlijke bronnen zoals de inzet van biomassa, lokale opwekking van zonne-energie, windenergie op land of op zee, maar ook waterkracht. Deze verschillende bronnen zorgen voor elektriciteit, (bio)gas en warmte. Met andere woorden het ontstaan van groene stroom.

100% groene stroom bij DGB Energie

DGB Energie kiest bewust voor een groen beleid. Er wordt enkel 100% groene stroom geleverd zonder extra toeslag. Deze duurzame energie is voor een groot deel afkomstig uit biomassa die zoveel mogelijk bij onze eigen klanten wordt ingekocht. Daaruit is de bekende kreet van boeren, voor boeren ontstaan!

Wie bepaalt in Nederland wat groene stroom is? 2017-04-11T17:00:05+00:00

De overheid heeft een energie akkoord samengesteld, waarin de volgende doelstelling is opgenomen:

Het realiseren van 16% hernieuwbare energie in 2023.

Doelstelling overheid

Om deze doelstelling te realiseren is samenwerking tussen overheid en marktpartijen een vereiste. Maar ook investeren in energie-innovatie, energiebesparing en hernieuwbare energieopwekking. Kortom verduurzamen als gezamenlijke missie van de overheid en het bedrijfsleven! De overheid bepaalt dus wat groene stroom is. DGB energie levert 100% groene stroom en draagt bij aan de doelstelling van de overheid.

Meer weten over dit onderwerp? Lees meer hierover in het artikel ‘Energieakkoord zorgt voor betaalbare en schone energie’.

Wat is een Energieakkoord? 2017-04-28T15:50:11+00:00

Ondernemend Nederland staat voor een grote maatschappelijke en economische opgave als het gaat om duurzaamheid en innovatie. Daarom is vanuit de overheid een beleid, het Energieakkoord, opgesteld om daaraan invulling te geven. Daarin staan afspraken over energiebesparing, schone technologie en klimaatbeleid. De afspraken moeten een betaalbare en schone energievoorziening opleveren. DGB Energie levert 100% groene stroom en draagt daarmee een steentje bij aan het Energieakkoord.

Energieakkoord

Mocht je meer willen weten over het Energie akkoord, bekijk deze ook eens op de speciale site SER. Of lees meer hierover in het artikel ‘Energie akkoord zorgt voor betaalbare en schone energie’.

Wat is een slimme meter? 2017-04-28T15:49:55+00:00

Ieder huishouden in Nederland krijgt een gratis slimme meter aangeboden door de netbeheerder. Een slimme meter is een energiemeter die uw energieverbruik digitaal uitleest. Op deze manier heeft u meer inzicht in uw energieverbruik waardoor besparen op energiekosten makkelijker is. Lees meer over de slimme meter.

Wie plaatst de slimme meter? 2017-04-11T16:58:45+00:00

Uw netbeheerder regelt de plaatsing van de slimme meter bij u thuis. Meestal gaat het om het vervangen van zowel een elektriciteit- als gasmeter. Het vervangen van beide energiemeters duurt gemiddeld 1 uur. Belangrijk om te weten is dat de monteur altijd een legitimatiebewijs bij zich heeft. Onder andere de naam, pasfoto en de naam van het bedrijf staan hierop vermeld. In verband met uw veiligheid kunt u naar het legitimatiebewijs van de monteur vragen.

Lees meer over de slimme meter.

Wat is biomassa? 2017-04-28T15:49:30+00:00

Biomassa is een duurzame energiebron. Momenteel is het een belangrijke bron van hernieuwbare energie in Nederland. Het is een verzamelnaam voor plantaardige en dierlijke restproducten uit de voedselketen, die via diverse processen is om te zetten in energie. Denk hierbij aan organische materialen, zoals hout, gft-afval, maar ook plantaardige afvalresten uit de voedingsmiddelen industrie en afvalresten van voedsel zoals koek, brood, snoep, mest van dieren, restproducten van bijvoorbeeld de verwerking van granen, mais of voorgebakken friet.

DGB Energie levert 100% groene stroom. Deze duurzame energie is voornamelijk afkomstig uit biomassa, die zoveel mogelijk bij onze klanten in de agrarische sector wordt ingekocht.

 

Ik wil graag meer informatie over zonnepanelen. Kan DGB mij hierbij helpen? 2017-05-03T09:36:27+00:00

DGB is ook uw partner voor zonnepanelen. Wij beschikken over unieke gegevens, zodat wij een passend advies, specifiek voor uw situatie, kunnen maken. Neem voor meer informatie contact op met DGB Energie op nummer 0523-683339, keuze 1 en 1.

Lees alvast meer informatie over zonnepanelen kopen.

Kan een zonnepanelensysteem op elk type dak geïnstalleerd worden? 2017-05-05T12:00:57+00:00

Zonnepanelen plaatsen is zowel op een schuin als een plat dak mogelijk. Echter is het ook mogelijk om het zonnepanelensysteem in het veld te installeren. De ideale situatie is een dak gericht op het zuiden. Maar ook voor een dak op het oosten of westen zijn geschikte zonnepanelen verkrijgbaar. Dan zijn dunne film zonnepanelen extra gunstig.

Lees meer over zonnepanelen kopen via DGB Energie

Kan ik zonnepanelen via DGB Energie aanschaffen? 2017-04-24T08:07:22+00:00

Ja, DGB Energie is dé partner voor zonnepanelen. Wij leveren kwalitatief hoogwaardige zonnepanelensystemen op maat door heel Nederland. Benieuwd wat de mogelijkheden voor zonnepanelen in uw situatie zijn? Kom langs in onze unieke showroom waar diverse zonnepanelensystemen voor u staan opgesteld en laat u vrijblijvend adviseren. Of neem contact op via telefoonnummer 0523 – 68 33 39. Lees meer over zonnepanelen.

Hebben zonnepanelen noodzakelijk direct zonlicht nodig? 2017-05-05T12:02:33+00:00

Bij het opwekken van zonne-energie is niet noodzakelijk direct zonlicht nodig. Ook op een bewolkte dag gebeurt dit. Echter is schaduw een ander verhaal. Daarom is het belangrijk om te controleren of er geen schaduw op uw dak valt. Want het veroorzaakt opbrengstverlies en werkt als weerstand op de zonnepanelen. Dit is ook wel vergelijkbaar met het plaatsen van een voet op een tuinslang. Onze zonnespecialisten geven u graag uitgebreid advies.

Lees meer over zonnepanelen kopen via DGB Energie

Hebben zonnepanelen onderhoud nodig? 2017-05-05T12:03:03+00:00

Velen zeggen dat zonnepanelen geen onderhoud nodig heeft. Maar waarom laat u dan bijvoorbeeld jaarlijks uw auto APK keuren? DGB Energie heeft er het volste vertrouwen in dat onze aangelegde zonnepanelensystemen goed werken. Maar wij zijn er ook van overtuigd als gecertificeerde installateur voor zonnepanelen dat voorkomen beter is dan genezen. Zonnepanelen gaan een lange tijd mee maar u wilt over een lange levensduur toch een goed rendement? Dan hoort daar regelmatig een goede inspectie bij om te beoordelen of hetgeen nog naar behoren functioneert.

Ons advies is om inspectie en onderhoud altijd door een gecertificeerd bedrijf te laten doen op het gebied van zonnepanelen. Een belangrijk onderdeel daarbij is Thermografie, welke verricht wordt door een level 1 gecertificeerd thermograaf van onze installatiepartner ESN.

Lees meer over zonnepanelen kopen

Zijn er verschillende soorten zonnepanelen? 2017-05-05T12:02:04+00:00

Ja, er zijn verschillende soorten zonnepanelen verkrijgbaar. Wij leveren naast mono- en poly kristallijn zonnepanelen ook dunne film zonnepanelen. Daardoor kunnen wij rekening houden met uw persoonlijke situatie en voorkeuren. Ook zijn wij partner van Sunpower omdat het één van de belangrijkste vernieuwers op gebied van zonnetechnologie is. De Sunpower zonnepanelen staan bekend om zijn topprestaties en behoren tot het beste zonnepaneel ter wereld! Kenmerkend is een zeer hoog rendement, een lange levensduur en bovendien een elegant uiterlijk.

Lees meer over zonnepanelen kopen via DGB Energie

Kan ik bij DGB Energie salderen en terugleveren? 2017-04-28T15:45:19+00:00

Ja, u kunt bij DGB Energie salderen en terugleveren.

Salderen is wettelijk verplicht voor duurzaam opgewekte energie. De salderingsgrens is voor iedereen anders. De salderingsgrens is de hoeveelheid energie die u van DGB Energie geleverd hebt gekregen. U kunt dus nooit meer salderen dan de hoeveelheid energie die u geleverd hebt gekregen.

DGB Energie hanteert de volgende terugleveringsmethode
Bij een dubbel telwerk (hoog en laag registratie) wordt het verbruik van beide telwerken bij elkaar opgeteld, vervolgens wordt het totale verbruik gesaldeerd. Dit houdt in dat een eventueel overschot op het ene telwerk gesaldeerd wordt op het andere telwerk. Bij een enkel telwerk wordt het verbruik gesaldeerd tegen het enkel tarief. Wekt u meer energie op dan dat u verbruikt? Dan ontvangt u een terugleververgoeding dat gelijk is aan het lage leveringstarief inclusief BTW en exclusief energiebelasting/opslag duurzame energie.

Let op! Dit geldt alleen voor aansluitingen met een maximale waarde van 3 x 80 Ampère. Voor Grootverbruik aansluitingen hanteert DGB Energie andere voorwaarden. Neem hierover contact op met de klantenservice op telefoonnummer: 0523-683339, keuze 1.

Voorwaarden voor saldering
Een voorwaarde voor saldering is dat u uw productie installatie aanmeldt bij de netbeheerder. Wanneer uw aansluiting is aangemeld krijgt DGB Energie de gegevens van uw regionale netbeheerder om uw teruglevering en levering met elkaar te salderen. U kunt zich aanmelden via de volgende website: www.energieleveren.nl. Dit is een gezamenlijke website van alle regionale netbeheerders.

Lees meer informatie over terugleveren op de website van Consuwijzer of leer meer over zonnepanelen.

 

 

Waaruit bestaat een zonnepanelensysteem? 2017-05-05T12:01:32+00:00

Een zonnepanelensysteem bestaat naast zonnepanelen ook uit een omvormer. Deze zet de opgewekte zonne-energie (gelijkstroom) om naar bruikbare stroom (wisselstroom) voor uw woning of bedrijf. Deze omvormer wordt geplaatst op een goed geventileerde plek. Vervolgens wordt het systeem vakkundig aangesloten in uw meterkast. De hoeveelheid opgewekte elektriciteit van uw zonnepanelen wordt via de omvormer geregistreerd.

Lees meer over zonnepanelen kopen via DGB Energie

Welke mogelijkheden zijn er om zonnepanelen te financieren? 2017-05-19T10:45:15+00:00

Zonnepanelen zijn een duurzame maatregel. Daarom kunt u in aanmerking komen voor subsidie(s). DGB Energie is op de hoogte van de meest recente regelingen en wij kunnen u daarover uitgebreid adviseren. Kom langs in onze showroom of neem contact op via telefoonnummer: 0523-683339.

Lees meer over zonnepanelen kopen