DGB Energie in Hardenberg is een succesvolle, snelgroeiende dienstverlener. DGB Energie heeft een breed, door innovatieve IT-technieken ondersteunend, dienstenpakket voor energie. In de markt wordt DGB Energie gewaardeerd vanwege de persoonlijke benadering en de hoogwaardige klantenservice.

Onlangs is DGB Energie de particuliere energie markt op gegaan. En met succes! Het aantal particuliere klanten is explosief gestegen en blijft dat doen. Het klantenservice team groeit hieraan gelijk mee. Om deze groei bij te blijven, zijn wij op zoek naar klantenservice medewerk(st)ers.

Klantenservice medewerk(st)ers  (24-40 uur)  |  MBO
(FT/PT | bijv. van 9:00 – 15:00 uur ook mogelijk)

Functie

Ga er vanuit dat je het eerste half jaar nodig hebt om ingewerkt te worden. Er is enorm veel informatie die je tot je moet nemen en er zijn duizenden vragen die door klanten gesteld worden, waar je een gepast antwoord op moet kunnen geven, zowel telefonisch als per mail. Klanten bellen of mailen met vragen over voorschotten, verhuismeldingen, annuleringen, meterstanden, inloggen, etc.

De afdeling is opgedeeld in telefonische klantenservice, backoffice en e-mail verwerking. Je begint met werken aan de telefoon, daar doe je de meeste ervaring op. Je luistert, vraagt door en checkt of je de vraag goed hebt begrepen. Vervolgens geef je het passende antwoord of denkt mee over een oplossing. Je legt kort verslag van het gesprek in het systeem en maakt indien nodig bijbehorende documenten op, zoals offertes en verhuismeldingen.

Bij alle bovengenoemde taken stel je de klant centraal, streef je altijd naar een oplossing, bied je daadwerkelijk toegevoegde waarde en ga je op zoek naar de vraag achter de vraag.

DGB Energie heeft oog voor jouw talenten en ambities. Op termijn wordt bepaald waar je het beste past binnen de organisatie. Dit kan op de klantenservice zijn, maar ook bij debiteuren beheer of andere administratieve/klantgerichte afdeling. Genoeg ruimte dus om jezelf te ontwikkelen!

Werken bij DGB Energie betekent zelfstandig werken in een ondernemend, gedreven team. Zelf oplossend vermogen is een must, de lijnen zijn kort en er is ruimte voor eigen inbreng.

Vaardigheden

Eigenlijk zijn er geen harde opleidingseisen te noemen waaraan je moet voldoen om deze rol in te vullen. Kijk vooral goed naar de vacaturebeschrijving en de persoonskenmerken en bedenk of je jezelf daarin herkent. Wel willen we graag dat je in de regio woont, beschikbaar bent voor 24 (echt minimaal nu en in toekomst!) tot 40 uur en blind kunt typen.

Persoonskenmerken
Allereerst ben je een enthousiaste, sprankelende aanwinst voor het team. Je bent proactief, klantvriendelijk, geeft duidelijke sturing aan de gesprekken en streeft een excellente klantenservice na. Als zaken net even anders lopen dan gepland, probeer je op creatieve wijze oplossingen te vinden. Je voelt passie voor de ‘klantenservice’ en je goede communicatieve vaardigheden zet je daarbij in. Je hebt een prettige telefoonstem en weet ook per mail helder en doelgericht te communiceren. Jouw stijl van communiceren pas je aan op degene die je aan de telefoon hebt. Je begrijpt de vraag achter de klantvraag. Je kunt snel schakelen tussen verschillende onderwerpen en hebt een leergierige instelling waardoor je veel productinformatie onthoudt en weet toe te passen.

Interesse?
Ben jij enthousiast over deze functie? Vul dan onderstaand sollicitatieformulier in of stuur jouw motivatiebrief, cv en eventueel jouw foto naar:  solliciteren@dgbbv.nl.

    Aanhef

    Uw voornaam (verplicht)

    Uw achternaam (verplicht)

    Uw adres (verplicht)

    Uw postcode en plaats (verplicht)
    ,

    Uw telefoonnummer (verplicht)

    Uw email (verplicht)

    Curriculum Vitae (verplicht)

    Motivatiebrief (verplicht)

    Foto (verplicht)

    Opmerkingen