Naked Energy

Veelgestelde vragen

Wat verandert er voor mij nu ik van Naked Energy naar DGB Energie ga?2022-01-04T21:32:42+01:00

Vanaf 4 januari 2022 krijgt u energie van DGB Energie. De levering bij Naked Energy wordt op diezelfde datum stopgezet. Op deze manier wordt de levering niet onderbroken: u blijft altijd voorzien van elektriciteit en/of gas. Wij hebben uw gegevens ontvangen van Naked Energy, hier hoeft u zelf niets voor te doen.

Uiterlijk 7 januari 2022 ontvangt u van ons een brief met hierin uw nieuwe contract, de energietarieven, het maandelijkse voorschotbedrag en een aanbieding om uw energietarieven voor een langere periode vast te zetten.

Heb ik 14 dagen wettelijke bedenktijd bij de overstap van Naked Energy naar DGB Energie?2022-01-04T14:12:35+01:00

Nee, in verband met het intrekken van de leveringsvergunning van Naked Energy is de wettelijke procedure leveringszekerheid van toepassing en geldt geen wettelijke bedenktijd (zie website ACM-consuwijzer).
De leveringsovereenkomst bij DGB Energie en daarbij ook de levering van de energie zijn per 4 januari 2022 van start gegaan.

Kom ik zonder stroom en/of gas te zitten?2022-01-04T14:15:28+01:00

Nee, wij nemen de levering van Naked Energy over. Deze overgang loopt vlekkeloos in elkaar over. Ondanks het faillissement van Naked Energy hoeft u dus niet op zoek te gaan naar een nieuwe energieleverancier. U zit goed bij DGB Energie.

Kan ik overstappen naar een andere leverancier?2022-01-04T14:14:35+01:00

We kunnen ons voorstellen dat de overgang naar DGB Energie plotseling is. Wij doen er alles aan om de overgang zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk voor u te maken. Wilt u toch overstappen naar een andere energieleverancier, is dit uiteraard mogelijk. Met een wettelijke opzegtermijn van 30 dagen kunt u het contract met ons opzeggen. De termijn om over te stappen naar een andere energieleverancier is ingegaan op 4 januari 2022.

Ik heb voor het faillissement van Naked Energy al een energiecontract bij een andere leverancier getekend, wat gebeurt hiermee?2022-01-04T14:14:36+01:00

DGB Energie heeft per 4 januari 2022 de levering van Naked Energy overgenomen. Wanneer u voor deze datum al een overstap heeft gemaakt, heeft DGB Energie de levering niet overgenomen. Is de overstap na bovenstaande datum, dan zal uw nieuwe leverancier bij DGB Energie kenbaar maken dat zij de levering zullen overnemen. DGB Energie zal dan de levering verzorgen tot aan het moment dat uw nieuwe leverancier de levering zal overnemen.

Bij wie moet ik mijn verhuizing doorgeven?2022-01-04T14:14:24+01:00

Omdat DGB Energie u nu voorziet van de levering van energie, adviseren wij u om bij ons de verhuizing door te geven. Ook wanneer u dit al eerder bij Naked Energy heeft gedaan. Op deze manier bent u er zeker van dat de verhuizing bij DGB Energie bekend is.

Wanneer worden de voorschotbedragen geïncasseerd?2022-01-04T14:17:25+01:00

DGB Energie schrijft maandelijkse rond de 22e voorafgaand aan de maand van levering het voorschot van uw rekening af. Omdat DGB Energie vanaf 4 januari 2022 de levering overgenomen heeft van Naked Energy zal de eerste afschrijving afwijkend zijn. Wij verwachten rond 7 januari 2022 het eerste voorschot van uw rekening af te schrijven. Rond 22 januari 2022 zal het voorschot voor de maand februari afgeschreven worden.

Waar is het nieuwe voorschotbedrag op gebaseerd?2022-01-04T14:17:57+01:00

Uiterlijk 7 januari 2022 ontvangt u van ons een brief met hierin uw nieuwe contract inclusief de variabele energietarieven en het maandelijkse voorschotbedrag. De variabele energietarieven zullen anders zijn dan u bij Naked Energy gewend was. De energieprijzen zijn het afgelopen jaar namelijk gestegen. Het voorschotbedrag hebben wij berekend op basis van uw volledige jaarverbruik.

Kan ik bij DGB Energie een energiecontract voor een langere periode afspreken?2022-01-04T21:30:57+01:00

Binnenkort ontvangt u een contractvoorstel van DGB Energie om uw energietarieven voor een langere periode vast te zetten. Na het ondertekenen en het naar ons opsturen van dit voorstel, zullen deze nieuwe tarieven per direct ingaan.

Aan wie moet ik mijn meterstanden doorgeven?2022-01-04T14:19:13+01:00

Wanneer u een slimme meter heeft welke op afstand uitgelezen kan worden, is het niet nodig om uw meterstanden door te geven. Kunnen wij uw meterstanden niet uitlezen of heeft u geen slimme meter? Dan ontvangt u van ons via de post of per e-mail een verzoek om uw meterstanden alsnog aan DGB Energie door te geven.

Krijg ik nog een afrekening van Naked Energy?2022-01-04T14:19:30+01:00

Wanneer uw meterstanden bij DGB Energie bekend zijn, zullen deze als eindstand verwerkt worden bij Naked Energy. Zij zullen voor u een laatste afrekening opmaken.

Ik heb zonnepanelen, wordt dit juist verwerkt?2022-01-04T14:19:45+01:00

Wanneer u de zonnepanelen via energieleveren.nl heeft aangemeld en al langer dan 1 jaar energie opwekt, zal dit automatisch in uw termijnbedrag worden meegenomen. Heeft u onlangs zonnepanelen aangeschaft, dan adviseren wij u om contact met onze klantenservice op te nemen. Wij zijn bereikbaar via het telefoonnummer 088-0180400.

Hebben jullie een online portaal waar ik alles over mijn energiecontract kan terugvinden?2022-01-04T14:20:02+01:00

Ja, op een later moment zal u van DGB Energie een e-mail ontvangen om uw account te activeren voor uw online Mijn Portaal account.

Mijn vraag staat er niet tussen?2022-01-04T14:20:20+01:00

Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 088-0180400.

2022-01-04T18:20:00+01:00