FAQs

Wanneer incasseert DGB Energie het maandelijkse voorschot?

De incasso van het maandelijkse voorschot staat in het energiecontract. Wij incasseren het voorschot voor elektriciteit en gas apart. Op uw bankafschrift staat vermeld voor welk product de afschrijving betreft. Dit is makkelijker voor u om in de administratie te verwerken.

Wanneer incasseert DGB Energie het maandelijkse voorschot?2022-06-03T14:11:48+02:00

Ik heb een jaarnota ontvangen over een periode korter dan één jaar. Wanneer ontvang ik mijn volgende jaarnota?

DGB Energie maakt bij voorkeur uw jaarnota jaarlijks op. Uw volgende jaarnota wordt circa één jaar na de huidige factuurdatum opgemaakt. Vóór aanvang van 2023 heeft DGB Energie wellicht een jaarnota voor u opgemaakt. Dit is vanwege de vele wijzigingen per 1-1-2023 die door de overheid worden doorgevoerd, zoals het [...]

Ik heb een jaarnota ontvangen over een periode korter dan één jaar. Wanneer ontvang ik mijn volgende jaarnota?2022-12-12T09:33:07+01:00

Levert DGB Energie groene stroom?

Ja, bij DGB Energie kunnen klanten groene stroom ontvangen. Bekijk ons stroometiket voor de volledige samenstelling van deze hernieuwbare energie.

Levert DGB Energie groene stroom?2023-04-19T15:58:16+02:00

Wat is het verschil tussen het hoog- en laagtarief en het enkeltarief?

Wanneer u het hoog- en laagtarief heeft, dan betaalt u doordeweeks van 7.00 tot en met 23.00 uur het hoogtarief. Van 23.00 tot en met 7.00 uur, gedurende het gehele weekend én op feestdagen, betaalt u het laagtarief. Indien u wordt afgerekend op enkeltarief, dan betaalt u altijd hetzelfde [...]

Wat is het verschil tussen het hoog- en laagtarief en het enkeltarief?2020-02-12T10:41:28+01:00

Wat zijn jullie tarieven?

DGB Energie werkt met weektarieven. Neem voor de meest actuele tarieven contact op met DGB Energie op nummer 088 018 04 00.

Wat zijn jullie tarieven?2022-04-21T09:41:21+02:00

Waarvoor betaal ik netbeheerkosten?

Netbeheerkosten of netwerkkosten worden gerekend voor het transport van de energie. Deze kosten worden door de netbeheerder vastgesteld en via uw energieleverancier geïncasseerd, zodat u niet meerdere nota's ontvangt. Uw energieleverancier draagt deze kosten af aan de netbeheer. De netbeheerder is, anders dan de energieleverancier, per regio vastgesteld. U kunt, [...]

Waarvoor betaal ik netbeheerkosten?2022-06-03T12:59:42+02:00

Wat moet ik doen als ik een nieuwe meter krijg?

Bij een nieuwe meter zijn er 2 opties: De oude meter komt te vervallen: in dit geval neemt u het contract van de oude meter over op de nieuwe meter. Hier gelden dus dezelfde voorwaarden als bij een verhuizing; de tarieven en de looptijd blijven hetzelfde. Omdat u een nieuwe [...]

Wat moet ik doen als ik een nieuwe meter krijg?2017-04-11T17:03:56+02:00

Moet groene stroom uit Nederland komen?

Groene stroom wil zeggen dat het is opgewekt uit duurzame bronnen zoals zon, wind, waterkracht en biomassa. Alle stroom wordt geleverd via hetzelfde netwerk. Door groene stroom af te nemen heeft u de zekerheid dat uw stroom is opgewekt uit duurzame bronnen. Door middel van GvO's (Garantie van Oorsprong) [...]

Moet groene stroom uit Nederland komen?2022-06-03T13:01:46+02:00

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij DGB Energie?

Bij DGB Energie betalen de meeste klanten via automatische incasso. Zo maakt DGB Energie geen onnodige kosten en kunnen wij uw tarieven zo laag mogelijk houden. Wilt u niet via automatische incasso betalen? dan kunt u ook gebruik maken van onze mogelijkheid om zelf uiterlijk op de eerste dag van [...]

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij DGB Energie?2022-06-03T13:03:37+02:00

Hoe kan ik mijn voorschot wijzigen?

Het kan zijn dat uw verbruik wijzigt, bijvoorbeeld vanwege een andere gezinssamenstelling, de aanschaf van een warmtepomp, isolatie, etc. In dat geval kunt u uw voorschotbedrag wijzigen. Via Mijn Portaal kunt u uw voorschotbedrag maximaal met 10% verlagen. Verwacht u dat de wijziging meer dan 10% is, neemt u [...]

Hoe kan ik mijn voorschot wijzigen?2023-05-24T08:20:46+02:00